Yoshie Shibahara, Timeslices - heimArt Edition, 2017

Timeslices - heimArt Edition

Audiovisuelle Echtzeitkomposition
2015





Das Kollektiv „peʀiˈskoːp“ vereint drei Künstler aus den Sparten Videokunst, Klangkunst und Choreographie. In ihren Arbeiten gehen sie stark auf den Raum ein und machen ihn zu einem wichtigen Teil der Inszenierung.

In Japan wurde auch die Architektur des ehemaligen Bahnhofs in der Performance interpretiert. So wurden im Japanischen Kulturinstitut in Köln die Sitzreihen eines Kinos zur Bühne für Shibaharas Perfomance, während die Zuschauer auf der Bühne Platz nahmen. Im ehemaligen Strassenbahndepot (Korjaamo) von Helsinki bezogen sich Egbert Mittelstädts Videos semantisch auf Transport, Reise und Bewegung.

Für das stillgelegte Bahnhofsgebäude in Taisha wurde Mittelstädt vor Ort neue panoramische Videomaterialien gesammelt und Mohné lokale Field Recordings in die Performance eingebunden. Die alte Architektur des Bahnhofsgebäudes wurde Shibaharas Bewegungen im Raum inspiriert.

Yoshie Shibahara, Timeslices - heimArt Edition, 2017
Yoshie Shibahara, Timeslices - heimArt Edition, 2017
Konzept: peʀiˈskoːp (Egbert Mittelstädt /Achim Mohné / Yoshie Shibahara)
Visuelle Raum: Egbert Mittelstädt
Musik, Sound: Achim Mohné
Performance: Yoshie Shibahara
Licht, technische Unterstützung: Yutaka Kadomoto
Video & Foto Dokumentation: Naoko Tanaka

24. August 2015, HeimArt Festival, former Taisha station, Izumo / Japan

Eine Produktion von peʀiˈskoːp.

In Kooperation mit dem Heimart Festival Shimane.

Gefördert durch das Kulturamt der Stadt Köln. Gogin Shimane Cultural Promotion Foundation, Izumo Arts & Cultur Foundation

Yoshie Shibahara, Timeslices - heimArt Edition, 2017
english

Timeslices - heimArt edition

Audiovisual real-time composition
2015





The collective "peʀiskoːp" unites three artists from the fields of video art, sound art and choreography. In their work they focus intensively on the space and make it an important part of the staging.

Also in Japan the architecture of the former station was interpreted in the performance. For example, at the Japanese Cultural Institute in Cologne, the rows of seats in a cinema became the stage for Shibahara's performance, while the audience took their seats on stage. In the former tram depot (Korjaamo) of Helsinki, Egbert Mittelstädt's videos referred semantically to transport, travel and movement.

For the decommissioned station building in Taisha, new panoramic video footage were collected by Mittelstädt on site and incorporate Mohné's local field recordings into the performance. The old architecture of the station building inspired Shibahara's movements in the space.

Yoshie Shibahara, Timeslices - heimArt Edition, 2017
Yoshie Shibahara, Timeslices - heimArt Edition, 2017
Concept: peʀiˈskoːp (Egbert Mittelstädt /Achim Mohné / Yoshie Shibahara)
Media artwork: Egbert Mittelstädt
Music, sound: Achim Mohné
Performance: Yoshie Shibahara
Light, technical support: Yutaka Kadomoto
Video & photo dokumentation: Naoko Tanaka

August 24, 2015, heimArt festival, former Taisha station, Izumo / Japan

A production of peʀiˈskoːp.

In cooperation with heimArt festival Shimane.

Funded by the Kulturamt der Stadt Köln, Gogin Shimane Cultural Promotion Foundation and Izumo Arts & Cultur Foundation.